وب نوشته های محمد مظلومی نژاد

جز ایست چیست چاره فردی در ایستگاه؟ از این قطار رفته نباید به دل گرفت!

وب نوشته های محمد مظلومی نژاد

جز ایست چیست چاره فردی در ایستگاه؟ از این قطار رفته نباید به دل گرفت!

 

تو این پست چند تا از رباعی هام رو براتون گذاشتم که از کارهای جدیدمه
منتظر نظرات همه ی شما هستم
              
                *********
صدها هزار فاصله در شعر ظاهر می شود
در شعر گفتن از فراق ، شاگرد ماهر می شود
از شعر خالی شد سرم هر دم که نزدیکم شدی
انگار در دوری تو دیوانه شاعر می شود

                *********

و از دریا شدن در پیش ماتم من نمی ترسم
نمی ترسم ز خرمن خرمن غم من نمی ترسم
دغل بازی دگر کافیست ای جادوی شیطانی
از این سوزنده گرمای جهنم من نمی ترسم

                *********

انگار که جادو شده ای در دل مهتاب
این چیست که برده است زچشمان شما خواب؟
برخیز از این حوض و از این آب حذر کن
مهتاب که بیرون شده از حافظه ی آب

               *********

شب های زیادی است که تا صبح نخفتم
این راز نگفته را به او نیز نگفتم
از اسب اگر زمین خورم ترسی نیست
می ترسم از آن روز که از اصل بیفتم

               *********

یک قاصدک رسیده با عطر و بوی باروت
فریاد انفجاری در گوش می کشد سوت
با یک پلاک خونی بر کوله بار قلبش
یک قاصدک به رنگ سرخ و سفید: شاتوت

               *********

چندیست پاهایم به پای تخت بسته است
انبوه غم راه گلو را سخت بسته است
این تلخی حق است وقتی چاره ای نیست
دوران آرامش از اینجا رخت بسته است

نظرات 4 + ارسال نظر
پگاه جمعه 10 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 09:34 ب.ظ http://www.bikhiyal9.blogsky.com

سلام
ممنون که به وبلاگ من سر زدی
والا من تازه وبلاگ زدم زیادم استعداد شعر ندارم در اینده شاید از خودم مطلب بذارم
موفق باشید

ماندانا یکشنبه 12 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 11:08 ب.ظ http://www.manii.persianblog.com

سلام ....
خوب بعضی جاها از قالب رباعی خارج می شد به نظرم .... ولی خوب بودند .....و البته به نظرم هنوز جای کار دارند ....
ممنونم از حضور و نظرتون

تنها یکشنبه 19 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 01:09 ب.ظ

سلام.......
ممنون از نظراتتون.سعی می کنم به کار بگیرم....شعرتونم می خونم .اگه نظری داشتم می زنم....یا ....

نوید شنبه 16 دی‌ماه سال 1385 ساعت 11:27 ق.ظ http://www.bottles.blogsky.com

سلام و خسته نباشید. راستش خواندن وبلاگت را گذاشته م برای فرصت بهتر ولی نوشته بودی نظر بدهید من هم یک نظر کتابی و ملا نقطی وار می دهم. شعرهایی که گذاشتی به اسم رباعی، به جز یکی شان رباعی نیستند. چون به جز ساختار قوافی باید وزن مفعول مفاعیل مفاعیل مفاعیل داشته باشد. موفق باشی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد